Sunday 31 March 2013

cristiano ronaldo dan islam ??

assalamualaikum...

sesiapa yang mengikuti perkembangan dunia terutama berita sukan pasti tahu akan hal ini. saya sendiri secara jujurnya tidak mempunyai banyak maklumat mengenai hal ini. tapi sangat2 tertarik untuk berbicara atau berkongsi bersama rakan2 mengenainya.

saya sendiri tak berapa pasti agama CR ni,tapi mungkin dia Kristian. kalau dulu saya sangat benci padanya disebabkan dia kelihatan terlalu bongkak. yelah,orang hebat,setiap hari dikelilingi media massa utk mengetahui segala gerak gerinya. dia juga dikatakan seperti 'pengganti' kepada David Beckham.
kalau dulu,lihatnya saja pada akhbar rasa mahu dipijak2 saja mukanya. menyampah! tak tahu kenapa sampai begitu sekali perasaan saya saat itu.
sehingga lah dia dikatakan mengupah seorang perempuan untuk melahirkan anaknya melalui suatu kaedah yg tak manis pulak orang yg semuda aku ni nak sebut,hehe.

selepas itu,berita mengenainya kian reda. dan saya sendiri tidak ambil peduli lagi mengenainya.

namun kini,dia kembali membuat kejutan apabila dikatakan mula berjinak2 untuk convert ke islam !! pelbagai bukti dikemukan pihak media mengenainya.
paling mengejutkan tentunya berita mengenainya yang tidak mahu bertukar jersi dgn pemain dari Israel dlm perlawanan kelayakan Piala Dunia.
hal ini tentu menggembirakan umat islam khususnya kerana ternyata CR sendiri tanpa takut menyatakan pendiriannya di hadapan peminat bola dan dunia umumnya.

ini adalah gambar yang jelas menunjukkan pemain Israel(tidak berbaju) telah bersedia utk bertukar jersi dgn CR tapi dgn keegoannya CR berlalu pergi...

syabas CR! itu yg keluar dari mulut saya tatkala mengetahui hal ini. kalau dulu saya kutuk dia tapi kini perkataan SYABAS yg keluar dari mulut saya. menakjubkan !

bukti yg lainnya pula adalah...
gambar2 ini...

 saksikan apa yg terlilit pada leher CR dan org disekelilingnya. jelas lagi nyata!! alhamdulillah !!

yee.. ini lagi satu bukti. jelas,dalam setiap gambar ada ceritanya!!

mungkin peminatnya tidak menyokong tindakan nya yg dikatakan menyokong islam atau palestin. tetapi maklumat yg saya dapat bukan dia sahaja yg menyokong palestin tetapi Real Madrid sendiri!!

paling mengharukan adalah saat mengetahui bahawasanya CR sangat suka dan turut berasa tenteram disaat rakan pasukannya Ozil (saya tak hafal nama penuhnya) membaca AlQuran sebelum perlawanan dimulakan. CR turut percaya setiap kemenangan yang mereka peroleh pada setiap perlawanan kerana Ozil membaca AlQuran. Wallahualam..

apepun,kita tidak tahu niat sebenar CR terhadap Islam mahupun Palestin. sekiranya benar dia sudah mencintai Islam pasti dia sudah convert. tapi sebagai umat islam kita harus mendoakan semoga ALLAH S.W.T membuka pintu hatinya untuk bersama2 kita sujud padaNya. inshaa ALLAH,aamiinnn.. :)


No comments:

Post a Comment